بهترین ها

برترین مطالب در وبلاگ برترینها

بهترین ها

برترین مطالب در وبلاگ برترینها

فروآلیاژ های شرکت دیرگداز اهواز


فروآلیاژ ، آلیاژ آهن (کمتر از 50 درصد) و یک یا چند فلز دیگر ، به عنوان منبع عناصر مختلف فلزی در تولید فولادهای آلیاژی مهم است. فروآلیاژهای اصلی عبارتند از فرومنگنز ، فروکرومیوم ، فرومولیبدن ، فروتیتانیوم ، فرووانادیوم ، فروسیلیسیم ، فروبرون و فرو فسفر. این مواد شکننده بوده و برای استفاده مستقیم در ساخت محصولات نامناسب هستند ، اما منابع مفیدی از این عناصر برای فولادهای آلیاژی هستند. فروآلیاژها معمولاً نسبت به عناصر خالص دامنه ذوب کمتری دارند و می توانند با سهولت بیشتری در فولاد مذاب ترکیب شوند. آنها برای دستیابی به ترکیب شیمیایی مشخص و تأمین خواص مورد نیاز برای تولید محصولات خاص ، به فولاد مایع اضافه می شوند. آنها در واقع در همه فولادها استفاده می شوند - به عنوان مثال ، کربن ساده ، ضد زنگ ، آلیاژ ، برق ، ابزار و غیره.

فروآلیاژها از بار سنگ معدن فلزات آهنی ، آهن یا سنگ آهن ، کک یا زغال سنگ و شار توسط تیمار در دمای بالا در کوره های الکتریکی قوس غوطه ور تهیه می شوند. از فرآیند احیا آلومینوترمی برای ساخت فروانادیوم ، فروتیتانیوم و فروونیوبیوم (فروکلوبیم) استفاده می شود.


چین ، قزاقستان ، هند ، آفریقای جنوبی و روسیه بزرگترین تولید کننده آلیاژهای فرو در جهان هستند.

صنعت ساخت فرو آلیاژ چیست؟

تولید کنندگان آلیاژها ، معمولاً در زمان ساخت فولاد ، عناصر شیمیایی را به آهن مذاب اضافه می کنند. این آلیاژها ویژگی های متمایزی را به فولاد و چدن می دهند و یا عملکردهای مهمی را در طول تولید دارند. از فروآلیاژها برای رفع اکسیداسیون ، آلیاژ و گرافیتیساسیون فولاد و چدن استفاده می شود. چهار روش اصلی برای تولید مواد افزودنی فلزی آلیاژهای با خلوص بالا و فولاد سازی وجود دارد:

  • کوره ذوب اهن
  • کوره ذوب برقی
  • فرآیند آلومینا یا سیلی گرمایی
  • رسوب الکترولیتی.
  • آلیاژهای عمده تولید شده عبارتند از:
  • آلیاژهای سیلیکون (فروسیلیسیم و سیلیسید کلسیم)
  • آلیاژهای کروم (فروکروم کربن بالا در گریدهای مختلف و فروکروم سیلیکون)
  • آلیاژهای منگنز (فرومنگنز استاندارد و سیلیکومنگنز).

منبع: https://www.dirgodazco.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.