بهترین ها

برترین مطالب در وبلاگ برترینها

بهترین ها

برترین مطالب در وبلاگ برترینها

دیگداز: المنت حرارتی چیست؟


المنت حرارتی چیست؟

روزهایی که از بخاری های سنتی برای گرم کردن استفاده می شد گذشته است. به طور سنتی ، ایده بخاری ها و عناصر گرمایشی از استفاده قبل از تاریخ و ادامه آتش برای تولید گرما ناشی می شود. 

شرکت دیرگداز یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه می باشد. برای سفارش به این سایت برید. https://www.dirgodazco.com/

ایده اصلی در پشت عناصر گرمایش این است که استفاده از برق برای تولید گرما کنترل گرما را آسان تر از استفاده از آتش می کند. آیا تا به حال فکر کرده اید که آهن ، توستر ، سشوار ، اجاق گاز و بخاری برقی شما چگونه گرما تولید می کنند؟ اینجاست که نقش عناصر گرم کننده الکتریکی بازی می شود.

عنصر گرمایش سازه ای با بار الکتریکی است که برای ایجاد گرما در وسایل برقی استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود کنترل بیشتری بر روی گرمایش وجود دارد. در طراحی معمولاً یک عنصر گرمایشی از یک سیم پیچ تشکیل شده است ، یک نوار سیم که از نیکروم ساخته شده است ، که مانند فیلامنت لامپ با استفاده از برق برای تولید گرما و یک روبان کار می کند.

 هنگامی که جریان برق از طریق نوار سیم نیکروم شروع به جریان می کند ، نوار با تبدیل انرژی الکتریکی به گرما کار می کند ، و یک درخشش داغ ایجاد می کند که از همه جهات شروع به تابش می کند.

 نیکروم یک آلیاژ فلز است که از حدود 20 درصد کروم و 80 درصد نیکل تشکیل شده است. کلید کار عنصر گرم کننده الکتریکی ، نقش نیکروم در آن است. نیکروم به سرعت به عنوان آلیاژ اصلی مورد استفاده در عناصر گرمایش الکتریکی ظاهر شده است. نقطه ذوب زیاد ، عدم اکسیداسیون ، مقاومت معقول و عدم انبساط مهمترین ویژگیهایی است که نیکروم را به یکی از قسمتهای اصلی عناصر گرمایش الکتریکی تبدیل می کند.

انواع المنت حرارتی:

پیش از این ، چند نوع عنصر گرم کننده الکتریکی در بازار موجود بود. با این وجود ، با گذشت زمان و پیشرفت در فناوری ، عناصر گرمایشی با گذشت زمان تکامل یافته اند. در این مرحله ، انواع مختلفی از عناصر گرم کننده الکتریکی در بازار موجود است و همه آنها عملکردهای مختلف خود را دارند. انواع عمده عناصر گرمایشی موجود در بازار عبارتند از:

·       المنت حرارتی که دارای نیکروم هستند.

·       المنت حرارتی که از نیکروم احاطه شده توسط مواد سرامیکی استفاده می کنند ، به دوام و مقاوم بودن آن کمک می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.