بهترین ها

برترین مطالب در وبلاگ برترینها

بهترین ها

برترین مطالب در وبلاگ برترینها

بررسی خرابی باتری سامسونگ


فونی شاپ به بررسی خرابی باتری سامسونگ در این مقاله می پردازد.

باتری های سامسونگ همانند سایر باتری های امروزی، لیتیومی بوده و از این فناوری در تولید آن ها استفاده شده است. باتری های لیتیومی نسبت به نسل قبلی که سال ها قبل از آن ها استفاده می شد، کیفیت و دوام بالاتری از خود نشان داده اند.

 با این وجود، این باتری ها پس از 2 تا 3 سال استفاده دچار خرابی شده و بصورت تدریجی با کاهش کیفیت روبرو می شوند.

 شناسایی هر چه سریع تر خرابی باتری سامسونگ و اقدام برای تعویض آن در اولین فرصت، اهمیت بسیار بالایی داشته و در صورت نادیده گرفتن آن، کیفیت باتری رفته رفته کمتر شده و ممکن است بر سایر بخش های سخت افزاری گوشی شما نیز آسیب وارد کند.


مسائل مختلفی در طول عمر باتری سامسونگ تأثیرگذار بوده و خرابی باتری نیز به روش های مختلفی خود را نشان می دهد.

 افزایش غیرعادی سرعت مصرف شارژ، خاموش شدن ناگهانی گوشی، افزایش حجم باتری، داغ شدن بیش از حد باتری و به تبع آن داغ شدن گوشی می توانند از نشانه های خرابی باتری سامسونگ شما باشند.

 به دلیل تدریجی بودن روند بروز مشکل در باتری و پیشروی آن در طول زمان، تشخیص هرچه سریع تر خرابی بسیار مهم است. گوشی های سامسونگ برخلاف آیفون ها، بخش Battery Health نداشته و برای تشخیص خرابی باید علائم ویژه آن را تشخیص دهید.


تست مصرف شارژ باتری سامسونگ

در بخش Battery موجود در Settings گوشی سامسونگ شما، شرایط مصرف باتری در طول روز و برنامه های پرمصرف نشان داده شده اند. 

از این طریق می توانید میزان مصرف را در روزهای متوالی بررسی کرده و درصورت افزایش این میزان، به وجود مشکل احتمالی پی ببرید. در این بخش از تنظیمات می توانید برنامه های پرمصرف را نیز مشاهده کرده و آن ها را از گوشی پاک کنید.

 گاهی اوقات مشکل مصرف شارژ ناشی از خرابی باتری سامسونگ نبوده و به احتمال زیاد اخیراً برنامه های پرمصرفی را نصب کرده اید. بعضی برنامه ها نیز در بک گراند گوشی بدون اطلاع شما شارژ زیادی را مصرف می کنند که امکان تشخیص آن ها نیز از این طریق ممکن است.


برنامه های متعددی برای تست کیفیت باتری طراحی شده اند که از جمله آن ها می توان به AccuBattery اشاره کرد. این برنامه ها چگونگی مصرف شارژ در طول روز توسط برنامه های مختلف موجود در گوشی شما را بررسی کرده و درصورت وجود مشکل، شما را از آن آگاه خواهند کرد.

 اپلیکیشن ویژه ای از طرف خود سامسونگ بدین منظور طراحی نشده و باید از برنامه های دیگر همچون برنامه اشاره شده استفاده کنید. البته علائم خرابی باتری به تنهایی برای تشخیص وجود مشکل کافی بوده و ملزم به استفاده از این اپلیکیشن ها نیستید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.